Zamierzasz sprzedać mieszkanie lub dom?
Poznaj część tajników home stagingu, które wykorzystujemy na co dzień w naszej pracy.
Według badań agencji Independent Network tylko 38 sekund wystarczy, by klienci odwiedzający twoje mieszkanie/ dom ocenili pozytywnie czy też negatywnie. Wiedz, że kupujemy oczami, kierując się emocjami. Jednak po kolei.
Czym jest home staging?
W skrócie to przygotowanie mieszkania czy domu do szybkiej sprzedaży czy wynajmu oraz do sesji zdjęciowej, przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Nie powinny one przekroczyć 3 proc. wartości nieruchomości przed metamorfozą.
Jeśli właściwie dokonasz metamorfozy możesz zwiększyć szybkość sprzedaży o 40 proc. , a cenę sprzedaży nawet do 10 proc. (w zależności od zakresu prac jakie wykonasz).
Warto? Oczywiście, że warto!
Budżet jaki przeznaczysz zwróci się z nawiązką, a co więcej szybciej sprzedasz. Po tych wszyskich „zabiegach” jeszcze powinieneś wykonać profesjonalne zdjęcia, ogłoszenie oraz przygotować się do prezentacji, ponieważ sam „zabieg” home stagingu bez odpowiednich zdjęć nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Zatem do rzeczy.
Kroki w home stagingu.
1. Uporządkuj swoje wnętrze
Niepotrzebne rzeczy wyrzuć, i tak Ciebie to czeka, dzięki temu zyskach miejsce w szafach na te rzeczy, które leżą na wierzchu.
W pokojach nie powinno być żadnych ubrań na krzesłach, fotelach etc. Łóżka zawsze muszą być zaścielone.
W kuchni: wszystko co możliwe schowaj do szafek, nie masz miejsca? Przejrzyj rzeczy, które masz pochowane po szafkach, jeśli ich nie używasz od roku to znaczy, że ich nie potrzebujesz na blacie powinien być tylko czajnik, chlebak, pojemniki na kawę czy cukier, drobne sprzęty AGD, mikrofalówka niekoniecznie, resztę rzeczy po prostu schowaj, z lodówki zdejmij nadmiar magnesów.
Przedpokój to podstawa: musi zapraszać, wszystkie buty powinny być schowane do szafki, rzeczy z wieszaków schowane do szafy, im mniej rzecz tym lepiej, nieuporządkowany przedpokój może zaprzepaścić szanse sprzedaży.
Z łazienki musisz zabrać nadmiar kosmetyków, ręczników, szlafroków, zostawiasz tylko jeden nieużywany ręczniczek do rąk, postaraj się by na czas wizytacji nie suszyć prania lub nie zostawić brudnych rzeczy w pralce. Jak już uporządkowałeś swoje wnętrze czas na kolejny krok.
2. Odpersonalizuj wnętrze.
To czas byś schował zdjęcia, osobiste rzeczy, pamiątki, obrazki święte,musi być neutralnie. Dzięki temu klient będzie mógł już poczuć się jak u siebie, bez niekomfortowego uczucia, że narusza czyjąś prywatność.
3. Drobne naprawy.
Wymiana pękniętych czy oderwanych listew, wymiana silikonu, oderwanych kontaktów, naprawa cieknących kranów. Najlepiej by zakres prac ocenił specjalista.
Z reguły wiem, że my jako mieszkańcy wielu rzeczy nie widzimy, co warto by było poprawić, ponieważ już do tego się przyzwyczailiśmy
4. Światło.
Do pomieszczeń najlepiej dobierz żarówki, które dają ciepłe dość mocne światło, nie może być ciemne. Wymień również wszystkie przepalone żarówki.
5. Kolory.
Najlepiej jeśli kolor ścian będzie neutralny: biele, delikatne beże, szarości. Zatem jeśli Twoja nieruchomość nie jest do kapitalnego remontu i posiada kolorowe ściany, malowanie jest konieczne.
6. Umeblowanie.
Jeśli w twojej nieruchomości jest dużo mebli, które zagracają przestrzeń, warto części z nich po prostu się pozbyć lub czasem wystarczy przemeblować. Ważne by wyznaczyć strefy: tj. miejsce do jedzenia, nauki, oglądania tv, miejsce do wypoczynku. Każde pomieszczenie niech spełnia swoją funkcje: sypialnia, gabinet, pokój dziecięcy i niech to jest widoczne na pierwszy rzut oka.
7. Zapach.
Przed każdą prezentacją nieruchomości warto przewietrzyć mieszkanie, nie chodzi o to by je wychłodzić, tylko po prostu przewietrzyć. Po prostu nie może być duszno. Najlepiej jeśli w mieszkaniu będzie pachnieć świeżymi kwiatami, niż odświeżaczem powietrza.
8. Dodatki.
Koniecznie określ do jakiego kupującego kierujesz ofertę, dla kogo ono będzie najlepsze i kup odpowiednie stylowe dodatki i dekoracje.
9. Sesja zdjęciowa.
Zdjęcia nie powinny być wykonane telefonem komórkowym lub najprostszym aparatem fotograficznym. Aby wykonać naprawdę profesjonalne fotografie będzie potrzebny odpowiedni obiektyw. Co więcej dobre zdjęcia szczególnie trudno wykonać w małych pomieszczeniach, np. w łazience.
W zakresie naszej usługi jest profesjonalna sesja zdjęciowa. Zdjęcia wykonujemy w technice HDR na statywie, najlepiej z wykorzystaniem światła dziennego. Posiadamy profesjonalny sprzęt: aparat Nikon z szerokokątnym obiektywem.
10. Ogłoszenie.
Home staging nie kończy się na zaaranżowaniu wnętrza, ani na wykonaniu perfekcyjnych fotografii. Jego nieodłącznym elementem jest także odpowiednio przygotowane ogłoszenie. Dobre ogłoszenie ogłoszenie powinno zawierać chwytliwy tytuł, ze wskazaniem co jest atutem nieruchomości oraz ciekawy i dobry merytorycznie opis, skierowany do konkretnej grupy docelowej.
11. Prezentacja.
Ostatnim elementem home stagingu jest prezentacja mieszkania potencjalnym najemcom lub kupującym. Mieszkanie powinno być wysprzątane oraz przewietrzone, a na stole najlepiej żeby stały świeże kwiaty.
Wiedz, że w swojej usłudze również mamy certyfikowanego specjalistę od Home Stagingu.
Jeśli Twoja nieruchomość nie wymaga wielkiej metamorfozy i remontu, a jedynie dodatków i odpersonalizowania, wówczas usługę home stagingu otrzymasz od nas w gratisie w ramach sesji zdjęciowej. Do sesji zdjęciowej częściowo wykorzystamy rzeczy, które Ty posiadasz w swojej nieruchomości, a część dostarczymy z hurtowni Mondex, z którą współpracujemy od kilku lat.
Wiedz, że dodatki, które wykorzystamy w sesji zdjęciowej możesz również kupić z rabatem. Hurtownia Mondex specjalnie dla naszych klientów udziela rabatów.
Home Staging standard | Home Staging max | |
---|---|---|
Wskazówki i porady Dotyczące przemeblowania, kolorów, napraw | TAK | TAK |
Dodatki do sesji zdjęciowej | TAK | TAK |
Lista zakupów | NIE | TAK |
Projekt z wizualizacją | NIE | TAK |
Jeśli zdecydujesz się na pełną usługę home stagingu zrobimy projekt i listę zakupów oraz zadań do wykonania.
Cel: jak najmniej wydać przy jak największym efekcie, z reguły nie jest to więcej niż 3 proc. wartości nieruchomości.
Cel: zwiększyć cenę sprzedaży od 5 do 8 procent.,z reguły jest to około 20tys. zł.